✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

KAKI BERPIJAK DI BUMI TERENGGANU...


Allhamdulillah jam 3.00 pagi tadi kami selamat sampai di bumi Terengganu. Kaki Mengatur langkah bersama adik beradik seperjuangan menuju destinasi yang sudah lama kami rancang bersama. Mudah-mudahan ziarah ke rumah 'andak' sempena cuti semester ini membawa sedikit manfaat selain merapatkan hubungan kekeluargaan dengan familinya.

GEMBIRANYA HATI


Petang semalam sebelum menaiki bas sempat aku bersalam salaman dengan beberapa orang sahabat yang masih di DQ meneruskan perjuangan. Mula-mula nak naik bas ketika itu malunya saya tdak terhingga. Apa taknya, beberapa orang pimpinan exco(banin) yang tinggal di Terengganu tengok semacam kepada saya. Mungkin hairan mengapa orang Melaka pulang ke Terengganu. Tidak mengapalah saya teruskan juga perjuangan menaiki bas walaupun pada hakikatnya hanya Allah sahaja tahu betapa malunya saya. Maklumlah orang menumpang. hehe =)

Rasa macam exited pula naik bas untuk meneruskan perjalanan. Agak lama saya tidak bejalan jauh berada di dalam bas sekitar 8 jam. Sakitnya belakang saya makin menjadi-jadi. Apa taknya sedangkan duduk dalam meeting selama 3 jam pun saya sudah tidak tahan apatah lagi yang berjam-jam. Apapun saya seronok perjalanan yang penuh manfaat. Saya habiskan masa petang itu di dalam bas dengan berbincang bersama 'alang' berkaitan dngan beberapa masalah umat. Alhamdulillah kami temui penyelesainnya. Penat berbincang, masng-masing tertidur di dalam bas yang sangat dingin itu.

AIR MATA LAGI YANG TUMPAH


Malam itu selepas berhenti rehat dan makan malam di R&R saya berasa sangat sebak. Tumpah lagi air mata ini. Saya pohon kekuatan dari Allah moga dia memberi saya ketenangan. Akhirnya saya terlelap bersama tumpahan air mata yang masih membasahi pipi saya.

Pagi ini saya nak bersama-sama habiskan masa saya bersama ateh dan juga andak. Bukan mudah untuk saya luangkan cuti ke rumah sahabat yang lain. Kiranya mungkin ini kali yang pertama. Tergelak saya mendengar keluarga andak 'kecek' Terengganu. Dengan loghat negeri yang pekat bertambah ketidak fahaman saya. Mungkin kena belajar lagi loghat mereka. Atau mungkin saya kena jadi penduduk sini lah nampaknya. Alhamdulillah moga Allah merahmati pengembaraan kami ini.

1 comments:

salam anjang..

wah3..bestnye g ganu..
ku di sini trus menunggu..
tunggu gapo, tunggu buah tangei dr mung la..
hu3..
anjang, get ready to fight!!

 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...