✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

PERKEMAT DQ MEMBANTAH KONSERT ADAM LAMBERT


KUALA KUBU BHARU, 12 Okt: Persatuan Kebajikan Pelajar Maahad Tahfiz Darul Quran (PERKEMAT DQ) membantah sekeras-kerasnya penganjuran konsert artis antarabangsa kontroversi, Adam Lambert. Konsert itu dijadualkan berlangsung pada 14 Oktober bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil.

Menurut jurucakap PERKEMAT DQ merangkap Yang Dipertua, Muhammad Fakhrur Ridzwan Bin Othman, konset itu tidak wajar diadakan di sebuah negara umat Islam yang dijadikan contoh oleh negara luar. Menurut beliau, konsert ini tidak membantu negara melahirkan lebih ramai modal insan seperti yang dicita-citakan pihak kerajaan.

“Pihak kerajaan sepatutnya mengambil kira nilai sensitiviti umat Islam di negara ini. Agak menghairankan apabila kerajaan Malaysia meluluskan kemasukan penyanyi luar yang tidak bermoral seperti ini sedangkan pihak kerajaan dalam satu kenyataan melalui Timbalan Perdana Menteri pernah menyatakan bahawa kerajaan di bawah kepemimpinan Perdana Menteri merupakan kerajaan modal insan.”

“Persoalannya, adakah dengan meluluskan kemasukan penyanyi barat seperti Adam Lambert ini menunjukkan seriusnya kerajaan dalam melahirkan modal insan di negara ini? Dengan lulusnya konsert tersebut, negara bakal berdepan krisis gejala sosial yang semakin meruncing kerana para remaja dan belia di negara ini akan menjadikan penyanyi ini sebagai ikon untuk dicontohi”, ujar beliau.

Sementara itu, menurut Naib Yang Dipertua, Nur Afifah ketika ditanya memberitahu, sesebuah kerajaan sepatutnya berperanan sebagai pelindung rakyat. Bukan sekadar melindungi keselamatan fizikal bahkan kerajaan sepatutnya mengambil jalan memelihara kesihatan mental dan rohani masyarakat.

“Konsert ini jika dilihat hanya menyokong budaya hedonisme untuk terus subur di bumi Malaysia. Malaysia bakal berdepan krisis untuk melahirkan pemimpin pelapis negara jika budaya ini terus disuburkan dan tidak mengambil usaha untuk mencegahnya dari peringkat akar umbi.”

Adam Lambert dikenali sebagai seorang artis kontroversi dengan pengakuannya sebagai seorang homoseks. Di samping itu, persembahan yang pernah dilakukannya juga dilihat sebagai melanggar nilai etika dan adat ketimuran di negara ini. Penganjuran konsert ini mendapat bantahan daripada banyak pihak termasuk golongan mahasiswa.


Sumber: PERKEMAT DQ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...