✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

~tidakkah engkau menyaksikan!

salam 10 syaaban buat semua. 

alhamdulillah BERSIH 2.0 dapat berjalan dengan baik pada sabtu yang lepas, biarpun provokasi dan keganasan pihak polis jelas menjegkelkan mata-mata yang melihatnya.  dan meskipun siaran televisyen Malaysia mengatakan bahawa perhimpunan haram itu gagal dan menggugat keamanan negara. hoho bagai nak tergelak mendengar pembohongan liputan berita  siaran tv kerajaan itu. kali ini saya benar-benar meluat!

teringat saya pada sebuah demonstrasi ISA yang pernah saya sertai 2 tahun yang lepas. kiranya, ketika itu tidaklah sesyadid dan seteruk himpunan rakyat pada kali ni. kali ini, jelas sekali kekejaman serta kezaliman si penguasa yang zalim lagi angkuh!

wahai si penguasa yang zalim! setakat water canon dan ledakan peluru pemedih mata itu hanyalah ibarat terkena semburan sheildtox sahaja. rakyat tidak gentar untuk berjuang!

jujurnya, saya sendiri sudah benci dan meluat pada kerajaan BN sebegini. sudahlah, tiba masa untuk kamu turun dari memerintah. rakyat sudah pun membuka mata,, mereka tidak lagi bodoh wahai kerajaan!

saya tahu, biarpun ramai lagi anak muda Islam yang gencar dalam aktiviti dakwah dan tarbiyah tidak menyokong perhimpunan Bersih ini, namun saya kira tidaklah salahnya jika mereka berlapang dada pada pandangan ilmuan Islam dan tokoh-tokoh ulama' yang telah memberi pandangan perihal ini.

teringat pesan al banna:

berlapang dada pada perkara ikhtilaf, dan berkejasama dalam perkara disepakati.

dan beberapa hari lepas, rakan alam maya saya kerap membuat provokasi perihal status di wall fb saya. saya kira, tidak salah jika 'dia' ingin kekal pada pandangannya, namun janganlah butir bicara ayatnya itu seolah menghukum serta memburukkan sesama kumpulan jemaah yang lain. bukankah itu tidak melambangkan akhlak seorang daie.


mereka yang memburukkan kumpulan BERSIH ini dengan menggunakan nama S.AMBIGA adalah sebagai provokasi yang sengaja menyentak dan membantutkan semangat anak muda Islam untuk menyertai perhimpunan ini. dan saya jelas pada sokongan dan dokongan saya terhadap BERSIH. melalui bacaan dan penerangan ilmia para ilmuan Islam dan tokoh ulama, ternyata BERSIH tidak melanggar syara', malah ia adalah harus kerana matlamatnya murni.

boleh rujuk disini  dan disini.

perjuangan ini bukan TAQLID! anda harus jelas.

p/s: mohon maaf kepada saudara yang mengomen, jika anda tersinggah di blog saya dan membaca tentang ini.

koleksi gambar-gambar himpunan BERSIH yang menyentuh hati saya:

selamanya bumi itu milik Allah, 
selagi itu kamu bebas solat dimana sahaja di atas muka bumi ini.

takutkah kamu pada kumpulan umat Islam yang ingin menegakkan kebenaran??

"dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang melarang di dalam masjid Allah untuk menyebut nama-Nya dan berusaha untuk merobohkannya? mereka itu tidak layak memasukinya kecuali rasa takut kepada Allah. mereka mendapat kehinaan di dunia dan di akhirat mendapat azab yang berat"
[2:114]

peserta himpunan bersih yang tidak lalai dari mengerjakan  solat fardhu.

dimana sahaja.

 inilah jiwa-jiwa ruhi perjuang Islam

واركعوا مع الركعين
saat rumah Allah dihalang dari dimasuki untuk mengerjakan solat. dimanakah keadilan??
sehingga rumah Allah yg suci ini ditutup, di'lock'. apekah ini ??

inilah bezanya antara oranag Islam dan bukan Islam. ada kekuatan iman yang menyelubungi diri mereka. solatlah kamu dimana sahaja, bumi ini milik Allah, Tuhan sekalian semesta.

mari kita saksikan kezaliman si penguasa.

dan ini, apekahh??
 tidakkah dilihat kezaliman itu dihadapan mata.
ditendang bagaikan haiwan! dimanakah ehsanmu wahai manusia?


 walaupun gambar ini dah banyak di upload dalam fb, namun saya tetap ingin menunjukkannya juga. moga ia menjadi lipatan sejarah anak cucu saya apabila mereka membesar nanti. 
inilah Malaysia di bawah pemerintahan si kuku besi!






syabas, peserta BERSIH, sesungguhnya Allah bersama kalian. bersama gema laungan takbir, moga ia diangkat menjadi ibadah di sisi Allah. kerajaan langit dan bumi menyaksikan peristiwa ini.

TAKBIR!!


dan tadi  termenitik air mata saya membaca diari BERSIH nukilan presiden SIGMA GAMIS 10/11. sungguh menyentuh hati. jika anda juga ingin baca, klik disini.

tafsirlah melalui pandangan mata hati dan kepala anda sendiri. 

wallahu'alam. kerana Dia Maha Mengetahui segalanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...