✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

'Innocence of Muslim' senagaja mahu mencetus rasa amarah!

bismillah walhamdulillah.

filem 'Innocence of Muslim' yang disiarkan di youtube secara 'cut-cut' mula melebar luas sejak dua minggu yang lalu. pertama kali saya menonton potongan dari sedutan filem itu sudah cukup membuat jiwa dan hati berasa marah terhadap produksi serta pelokonnya berkaitan filem menghina nabi itu.  satu penghinaan yang melampau terhadap junjungan Nabi Muhanmmad SAW sekaligus menghina Islam yang terbukti suci kandungan nilai dan ajaran agama di dalamnya

maka, penuhlah di laman sesawang facebook mahupon twitter berkaitan isu ini. gambar-gambar serta link-link mula di share secara meluas. antara tanda dan bukti rasa sensitiviti umat Islam yang mengecam filem menghina nabi ini. moga-moga ia dinilai ibadah di sisi Allah maskipun hanya menekan butang share di hadapan laptop mahupon komputer. paling tidak bagi saya, mereka ini masih punya rasa sensitiviti terhadap isu umat islam yang melanda tika ini.

filem yang berlatarbelakangkan unta statik serta padang pasir lukisan itu sudah jelas nilai pembikinanya terlalu murah dan tidak berharga. mereka menyarung pakain sunnah seperti serban dan jubah di jasad mereka untuk menampakkan suasana arab ketika di zaman nabi. namun jelas jeleknya apabila mereka menggunakan bahasa inggeris sebagai bahasa penggantar yang jauh tersasar dari zaman Nabi yang ketika itu berkomunikasi dalam bahasa arab. ini menunjukkan filem ini terlalu tidak berkuaiti. ia sengaja mahu mencetus rasa amarah kepada umat Islam dengan menjadikan Nabi Muhammad di dalam filemnya itu sebagai seorang yang gila seks dan bodoh. juga memaparkan aksi isteri Nabi yang berebut giliran bersama baginda yang jauh tersasar dari nilaian akhlak yang dipamerkan oleh mereka pada zaman Nabi beribu tahun yang lalu.


Nabi Muhammad digambarkan seperti lelaki berserban putih manakala perempuan di bahagian belakang sebagai Khadijah.


sebagai Muslim, wajib lah keatas kita berasa marah atas pembikinan filem ini dan mengecam sekerasnya atas tindakan penganut Kristian yang menhina Islam ini. namun, tindakan mengecam ini haruslah selari dengan adab dan akhlak yang dianjurkan dalam agama kita. tidak terlalu ekstrem sehingga bertindak berdemo dengan membakar pejabat-pejabat kedutaan, melemparkan kata-kata maki hamun yang melampau, menghina agama lain dan melakukan tindakan ektrem yang lainnya sehingga menyababkan kematian. dengan perbuatan  ini menujukkan Islam hilang nilai murni yang dianuti oleh penganutnya dan mencacatkan keindahan yang berada di dalam Islam, maka inilah kesan yang diharapkan oleh kafir laknatullah terhadap filem cikai ini.

firman Allah dalam surah An-Nahl, Allah berfirman menyeru kita berdakwah atau menyeru ke jalan Allah ini dengan jalan hikmah. maka dengan jalan hikmah inilah satu  kelab ''Discover Islam UK" bertindak mencetak terjemahan Al-Quran dan tulisan berkenaan Seerah Nabawi hingga lebih daripada 110,000 unit untuk diedarkan secara percuma kepada rakan-rakan komuniti masyarakat London. meraka mengencam dan tentu berasa marah atas filem ini, namun mereka menggunakan jalan hikmah untuk membersihkan  semula filem hina nabi ini kepada masyarakat setempat. bukan kah ini menunjukkan indahnya Islam dengan metod begini?

Isu penghinaan ini adalah isu umat Islam sejagat. perlu kita melahirkan rasa benci atas penghinaan melampau terhadap junjungan baginda Muhammad SAW dan sekaligus mewujudkan penghinaan ke atas agama kita sendiri. dan lahirkan jua rasa sensitiviti terhadap isu-isu yang berkaitan dengan Islam. justeru, sebagai umat Islam yang berpandukan dengan Quran dan Sunnah, marilah kita teladani apa yang diajurkan oleh Islam agar ia selari denan tuntutannya. 

juga saya berharap agar pihak Amerika dan sekutunya mengambil langkah serius perihal ini!

Moga laknat Allah ke atas mereka.

wallahualam, seeru ala barakatillah.

SK
Mu'tah, Jordan.

ps: mohon maaf atas kesalahan fakta, semata-mata diambil dari bacaan saya sebelum-sebelum ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...