✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

Di sini Lahirnya sebuah cinta ~



Di sini lahirnya sebuah Cinta ~


Konvokesyen Darul Quran kali ke 20, 2011. 

Tiga tahun sudah berlalu. 

Muga Allah Redha

****

Hadiah ini mungkin yang paling besar buat ibu & ayah aku.

Graduasi dari bumi Quran, Darul Quran.

Dengan selesai menghafaz 30 juzu' al Quran.

Bersama dengan CGPA yang membahagiakan. 

Tapi semuanya ini tiada erti.

Bahkan satu pelabuaran yang rugi.

Kalau-kalau aku calitnya dengan debu-debu dosa.

Aku warnainya dengan lumuran leka.

Aku bajaianya dengan baja-baja murka dari Tuhan Pencipta.

Aku biarkan ia.

Tidak menjaga dan tidak pelihara.

Tidak mengulang dan tidak murajaah.

Tidak mengamal da tidak beramal.

Maka segalanya tiada lagi erti.

Hanya tiggal nama yang aku banggakan.

Terbang bagaikan debuan.

Yang ruginya aku.

Yang deritanya aku.

Yang jahilnya aku.

Kalau aku tidak berusaha menjaga nya.

Tuhan thabatkan aku.

Tuhan jadikan aku ahli Quran.

Hingga hari aku dibangkitkan.



Mu'tah Jordan
31 Ogos 2014.

eh eh. Merdeka rupanya.
Di sini lahirnya sebuah Cinta ~



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...