✿♥ inni Faqiran ila Allah ♥✿

"thabbit Qulubana, Ya Rabb!"

R.A.B.I.T.H.A.H~

رجلان تحابا في الله, اجتمعا عليه وتفرقا عليه
dua orang yang mencintai kerana Allah, bertemu dan berpisah kerana Allah.


saudaraku, kuhadirkan wajahmu dalam doaku..






doa rabitah yang dialun seusai solat sangat memaknai dalam jiwa. meresap dalam hati.
moga tautan hati aku dan saudara seaqidah ku ini diikat mati tanpa terurai ikatannya.
begitulah doa yang dititip buat kamu saudara seaqidah ku.
tidak kira siapa jua kamu.
meski berlainan wadah perjuangan,
berbeza fikrah,
berbeza jemaah,
maka kamu tetap saudara seaqidah ku.
tetap bersama menyelusuri jalan dakwah ini.
tetap bersama inginkan khilafah itu terbina.
tetap bersama membawa panji agung ini.

Allah lah tujuan kita.
Islam lah hadaf kita.
Quran dan sunnah lah manhaj kita.
kita serumpun.
kita semua SATU!

travelog UKHUWAH.

alhamdulillah, Allah hadirkan rasa yang sangat mendalam bagi sekeping hati.
hebatkan Allah..
kuasanya dalam mentautkan hati manusia itu tanpa disangka sangka.
meskipun proses taaruf itu sangat singkat.
namun, tautannya mampu mengikat hati manusia yang lain.

Dia hadirkan rasa sayang.
Dia hadirkan rasa kasih.
Dia hadirkan rasa mahabbah
Dia hadirkan rasa mawaddah.
Dia hadirkan rasa itu dan ini.
segala macam rasa.
hingga aku mersakan ajaibnya ukhuwah ini.
aku mampu menyayangi mereka mereka itu biarpun eddah perkenalannya sangat singkat!

kerana hadirnya tautan itu melalui setangkai doa.
kemudian ia membentuk rimbunan rimbunan kasih
mekarlah ia menjadi jambangan jambangan bunga cinta
dan cintanya itulah kerana Allah.

tidaklah dapat merasai nikmat ini melainkan segalanya disandarkan kepada Allah.


jordan
bumi yang mengajar saya mencintai dan dicintai.
bumi yang mengajar saya lebih dari satu ibrah.
bumi yang mengajar saya sebuah kehidupan.

Allah hadirkan insan insan ini dalam hidup saya.
melalui wasilah wasilah yang cantek aturannya.

MHS (minggu haluan siswa)
minggu orentasi yang mungkin dianggap biasa
namun disitulah sebuah jalinan berpadu.
disitulah tarbiyah hati disantun.
disitulah sebuah robitoh disatu.

akak2 adik2 dan sahabat PERMATA
kalian membuatkan saya jatuh cinta pada jalan ini..

rumate BARU saya-sarah sadida
seorang adik yang istimewa. :)
(saya & Allah sj thu kenapa istimewanya dia)-hehe

housemate saya-fatin, kak qila, syu
saya suka sangat duduk dgn kamu semua. alhamdulillah!

kak fathiyah liyana dan atikah-
akak fasi yang tersemat dihati saya. :')

awak awak awak awak dan awak semua
tak mampu saya nak senaraikan.
sangat ramai.
kenalan baru saya
yang membuatkan saya
juga turut jatuh hati pada kamu semua!

terima kaseh atas ukhuwah ini
moga ia kekal hingga ke syurga
moga ia sampai dan bersandar kepada yang Maha Mencipta..

kamu sentiasa dalam bisikan doa saya. insha Allah.
TERIMA KASIH YA ALLAH.. :)

[49:10]

~ini versi jordan, tak bermakna saya melupai kamu semua yang berada di Malaysia. :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...